djupare än havets alla groparar

Det är rätt lustigt hur snett och fel saker kan bli. Man vill så gärna visa någon vem man igentligen är. Man vill blotta sig själv, blotta sin själ. Man har en vision om att allt ska bli så underbart, så perfekt, precis som i den underbaraste av alla drömmar. En dröm där även total tystnad och blickar säger mer än 1000 ord, utan att behöva kännas jobbig, krävande eller pinsam för den delen. En dröm där man älskar varandra för att man är den man är utan att behöva spela och dölja en massa för varandra. Man har en dröm , men vad gör man? Man gör tvärtemot allt logiskt och går emot allt i drömmen. Tvärtemot allt i rädsla för att förlora den man älskar. Man blir inåtvänd, stel och totalt blockerad.

Vad ska man göra? Vad ska man säga? Ska jag hålla med eller ska jag säga emot? I stället för att bara slappna av och njuta för stunden ligger man alltid ett steg i förväg. Vad ska jag säga? Vad ska jag eller vi göra härnäst? Humor? Humor är bland det första som försvinner av många anledningar,
bara det är ett stort skämt i sig!

Kommentarer
Postat av: Sophie

trots att de är viktigt att planera för sin framtid så att den blir väl fungerande tror jag man ska tänka på att leva lite med, inte alltid planera allt in i minsta detalj. man måste leva också lixom :)

2010-01-15 @ 09:49:22
URL: http://sophiefrijs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0