ponny - storhäst - ponny

idag handlade hela dagen om denna pojken, han har ju gått och blivit

8 år nu så det var dags för slutmätningen.

( bild från förra helgen då vi satte igång med hoppning igen efter hela vintern )

så upp vid tio, stoppa in hundarna i bilen och åka till stallet och ta hand om honom. För att sedan köra mot mantorp, trotts att vi hade tidspres så kom vi tid tidigare än planerat. Men det hjälpte inte, 151 visade mätstocken.

( en ponny får bara vara 148 - annars räknas det som storhäst & får då tävla med storhästarna som kan vara hur stora som helst )


så då började jobbet att få ner honom, men efter kanske 30 minuter visade mätstocken tillslut 148 och vi åkte nöjda därifrån. dock hann inte mamma köra hem mig från stallet då hon skulle jobba. Så efter att ha myst med hästen lite tog jag hundarna och reflexer och begav mig hemåt. 1 mils promenad på en onsdag är inte fy-skam.

denna promenaden firades lite med donken
och nu sitter jag här framför tvn och mår bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0