Romeo & Julia

tänkte ge er en lite resension

från musikalen jag var på igår, nämligen Romeo&Julia.

I huvudrollerna var Måns Zelmerlöw och Lisette.

 

 

jag måste säga att det var lite utav en besvikelse musikalen, det tar ca 15minuter innan man förstår vilka Romeo & Julia är, men då undrar man istället vem den där lilla flickan var som satte igång pjäsen - men det fick man aldrig reda på. Musikalen var ytlig inga tunga känslor det blev aldrig en känsla i kroppen liksom, endel scener var även onödigt långa, det var t.ex en scen när de är på en fest och dansar - de gjorde dom kanske i 20 minuter. Så första akten får 3 av 5 av mig. Just för att den var så svår att komma in i och scenerna var så långa att det kändes som att det inte hände någoting.

 

 

Akt 2 började nedstämt och var så hela de 45 minuterna som den höll på, allt var elände och ledsamt, dock fick man aldrig känslan i kroppen - nivet som man kan få på filmer att det gör ont i kroppen och man gråter. Det kändes som att inte känslorna nådde ut till publiken riktigt. Det kan dokc ha och göra med att man aldrig fick lära känna personerna, musikalen var väldigt ytlig. Och detta gjorde att det också blev väldigt segt.

 

 

det tog liksom halva musikalen innan Romeo och julia träffar varandra. och det blev lite segt. Det var även många som stod och sjöng solo en hel låt. dvs det var helt mörkt och den hade en spotlight på sig och sjöng en lugn låt. ca 3 såna framträdanden - lite segt.

 

 

NU KOMMER JAG AVSLÖJA SLUTET SÅ HOPPA ÖVER DENNA DEL OM DU INTE VILL VETA.

slutet, alltså snälla - hur 2011 var det?! Det slutade nämligen PRECIS som riktiga gör. Det tyckte jag var så himla tråkigt, de hade ju kunnat göra vad som helst med slutet så gör de samma tråkiga slut..

KLART.

 

 

Och jag hade fått känslan av att det skulle vara en modern version av Romeo & Julia, men det var det verkligen inte. Jag ( som ifs inte är proffs på riktigt berättelsen ) märkte knappast någon skillnad mellan denna storyn och den gamla. Det var små saker hit och dit, men verkligen inte modern. Det enda som var "modernt" var dansen och sångerna.

 

förutom vissa repliker, det som störde mig mest av hela musikalen var nog Julias pappas replik när julia inte ville gifta sig med greven, den löd typ " Men jävla horunge, va lite glad istället. du är inte mitt barn längre - ditt luder"


det passade verkligen inte in i resten av musikalen där replikerna var typ " släck stjärnorna, göm undan månen, de är ingenting mot din skönhet min älskade. Mitt hjärta brinner i din närhet och jag vill föralltid vara med dig du vackra. " ( dvs gammaldags och fin romantik )

det blev bara helt konstigt och .. förstörde en hel del!

 

MEN den var ju inte bara sämst i världen, de hade jätte coola effekter, kalasbra dansare och sjukt bra människor som skötte ljus. De hade en pajasroll genom halva musikalen, och herregud. HAN gjorde hela musikalen - seriöst.

det var länge sedan jag skrattade så mycket.

jag ska gifta mig med honom!

 

men nej, jag tyckte inte den var värd pengarna.

men den var väldigt bra förövrigt, jag sågar verkligen sönder dethär.

men jag hade nog lite stora förhoppningar.

 

& en stor applåd till måns. för fyfan va grym han är!

Lisette - helt okej. men jag ... ja vet inte.. jag har svårt för henne på ngt sätt.

 

MEN HELHET.

2,5 AV 5.

här har ni en liten video typ, blondinkillen är min blivande man

 

alla danser är från "festen" ps. älskar slemtråden i slutet ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0